Tijd voor een housewarmingparty - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu Tijd voor een housewarmingparty - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu

Tijd voor een housewarmingparty

Blijf op de hoogte en volg

21 Mei 2014 | China, Sanqi

Wat doe je als je alweer 3 weken in China woont en je nieuwsgierige collega's hebt en je een paar nieuwe vrienden hebt gemaakt?

Nátuurlijk je geeft een "Housewarming Party".
Henry, Romy, Miguel en ik zijn naar de Chinese Makro gegaan om bier, wijn, fris en meer lekkers te halen.
Miguel vond dat de gastvrouw zich niet al te veel zorgen moest maken en stelde voor om door zijn Portugese restaurant het één en ander te laten maken en dus bestelde ik; bruschetta's, lasagna's, penne pasta's, spaghetti bolognese, pizza's, stokbrood met knoflookboter en als toetje lekkere brownies. Ook had ik nog voor wat extra gesneden fruit gezorgd.
Sommige locale Chinese collega's hadden nog nooit zulk eten gegeten. Toch smulde ze er goed van. Voor de zekerheid echter hadden zij hun eigen (hete) eend, 5 kilo druiven en een speciale Chinese vrucht met stekels meegenomen.

"Shiley, ty the Duck" zeiden ze tegen mij maar Miquel zei dat het héééél erg spicy was en toen ik in het bakje keek zag ik de eend in stukjes donkerbruin gegrild en er zaten ook nog snavels tussen...
Mijn maag draaide om en ik bedankte vriendelijk! Miguel zei nog met een scheve lach; "that's not our cup of tea, right Shirley" en ik antwoordde vriendelijk met een lach op mijn gezicht (om maar geen vieze bek te hoeven trekken, (wánt dát begrijpt wéll iedere Chinees) nope!
Hen en Romy lieten de eend ook staan nadat Bruce, onze australische vriend tegen Romy had gezegd; "Hay man, you just don't eat Donald? Do yah!"

We schoten in de lach en lieten Donald voor wat ie was!

Er werd veel gelachen en gepraat en uiteraard ook veel foto's gemaakt van ons. Daar zijn ze echt gek op. Zelfs op straat worden we soms staande gehouden om met een van hen op de foto te gaan.
Op het laatst werd er nog een foto door Miguel gemaakt van ons op de bank en daar passen best veel Chinezen op.
Om 22.00 uur was het feestje ineens afgelopen. Er staat één Chinees op en ze gaan allemaal tegelijk weg.
Miguel had z'n personeel gewaarschuwd en die kwamen alle schalen weer weghalen, de keuken was in notime door onze vriend opgeruimd en the leftovers afgedekt in de koelkast gezet.
Wat een luxe.... Ik hoef geen reet te doen!!!!!
Ik vroeg aan Miguel of hij wist hoe je de Chinese vrucht open moest maken, we hadden er twee gekregen en het moet verschrikkelijk lekker zijn. Maar Miguel antwoordde dat ik dat niet zou willen omdat als je de vrucht openmaakt er zo'n misselijk makende geur vanaf zou komen die minstens voor een maand in je kleding en gordijnen ging zitten.
Mah laat maar zitten joh, daar hebben we idd geen zin!
Héél asociaal hebben we nog voor het slapen gaan de tassen met de stinkvruchten naast de prullenbak gezet bij ons in het appartement. In de hoop dat één van de schoonmaaksters de vruchten zou vinden en mee naar huis zou nemen.
De druiven hebben we wel opgegeten en een deel van weggegeven.
Wat er met Donald is gebeurd.... Ja dat raden jullie zeker al.....

Het was een geslaagde housewarming Party!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sanqi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Tijd voor vakantie

18 Juli 2014

Uiteten met WSI

13 Juli 2014

Lekker ontbijtje

10 Juli 2014

Wat gaat de tijd snel voorbij

05 Juli 2014

Familie compleet

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 8255

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: