Weekendje Hong Kong - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu Weekendje Hong Kong - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu

Weekendje Hong Kong

31 Mei 2014 | China, Sanqi

Omdat we 30 dagen in China zijn moeten we naar Hong Kong. Even de grens over bij Shenzen en dan terug naar huis.
Maarrrrrrr omdat wij een hele leuke, oom én tante in Hong Kong hebben wonen doen we dat natuurlijk niet!
We gaan ze gezellig opzoeken.

Rob en Bing hebben net een heel lang bezoek van Bings vader, moeder en neefje gehad daarom lijkt het ons beter om niet gelijk de hele dag op hun lip te zitten en er is genoeg te beleven in Hong Kong.
De reis ernaar toe is al een belevenis op zich.
Om 18.30 uur per taxi naar Shilong station dan de trein richting Shenzen daarna loop je de grens van China over en wandel je een stukje in niemandsland.
Dáárna ga je de grens van Hong Kong over en ben je binnen. We moesten nog drie kwartier in de metro. En als laatste nog een 10 minuten met de taxi naar Robinson Road met een totale reistijd van maar liefst drie uur en een beetje!!!
Jullie begrijpen wel dat we zo gaar als een klontje aankwamen.
Het was inmiddels 21.45 uur en we hadden nog niet gegeten.
Romy plofte op de bank bij Rob en Bing en gaf gelijk aan dat ze "trek" had. Rob en Bing hadden zelf natuurlijk allang gegeten.
Maar lieve Bing sprong op en zei: "No problem, do you guys like frikandel?"
Romy's ogen begonnen te glinsteren ze keek mij aan en zei; "zegt ze nou FRIKANDEL........."
Dat was niet tegen dovemansoren gezegd!!! Eén maand in China en geen frikandel te vinden maar eenmaal over de grens én bij onze eigen Hollandse famillie!!!!!!
Jawel na een kwartier kwam Bing met een bord perfect gebakken frikandellen met mayo en curry.
Er lagen ook nog broodjes met daarop........... KWEKKEBOOMKROKETTEN......... Wow te gek en wat smaakt dat heerlijk!!!!
De frikandellen verdwenen als sneeuw voor de zon en Bing moest al snel een tweede portie bijbakken.
Romy had er volgens mij al vier achter de kiezen toen mevrouw aan gaf vol te zitten...
Inmiddels was het al laat en zijn we lekker naar bed gegaan.....
We hadden Romy beloofd om de andere dag naar Ocean Park te gaan en dus zouden we vroeg het huis verlaten.

Om zeven uur ging de wekker!!!!!!
Sodeju! Dat zijn we niet meer gewend!!! Na een lekkere frisse douche zijn we eerst gaan ontbijten bij mijn ó zó favoriete "Pasific Coffeeshop".
De Koffie is éérlijk waar nog lekkerder als die van Starbucks.
Het ontbijt was ook heel goed en met een volle buik stapte we in de taxi die ons naar Ocean Park reed!!!

Om 10.00 uur 's ochtends zou het open gaan en wat een mensenmassa stond er voor de deur!
En wat was het héét met maar liefst 37 graden in de brandende zon wachten tot de hekken open gaan is eigenlijk gekkenwerk. In het Park zelf zijn de winkeltjes, toiletten en de overdekte woningen van menig dier goed gekoeld. Zo erg dat je het binnen zelfs koud kreeg!
We hebben zeker wel vijf liter water met z'n drietjes opgedronken. Als je een slokje nam leek het water te verdampen op je tong.
Gelukkig waren er ook een hoop attracties waaronder een kabelbaan (die vond Romy een beetje eng).
Een achtbaan (daar past Henry dan weer niet zo goed in).
En diverse waterattracties, de Splash en de Wildwaterbaan waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt en ons lekker nat lieten sproeien!

Rond een uur of vier was het niet meer te harden en besloten we terug te gaan naar Robinson Road.

Henry werd gebeld door een oud collega en die wilde ons wel ontmoeten in Hong Kong.
Romy was zo moe dat zij bij Rob en Bing bleef en nadat ze een tukkie had gedaan kon ze aan tafel schuiven om nog te genieten van Bing's kookkwaliteiten.
Hen en ik zijn eerst met Eric wat gaan drinken en later hebben we heerlijk gegeten bij een grieks restaurantje.
Wat een leven............

Eenmaal thuisgekomen waren we allemaal uitgeblust.
Dus gelijk naar bed en morgen lekker uitslapen......

• 05 Juni 2014 - 23:01

Parvane :

Leuk hoor ocean park. Met die warmte zeker wel vermoeiend. Ik kan mij ook herinneren dat een kroket 10x zo lekker smaakte als je het bijna niet kunt krijgen. Zo ook een lekkere bruine boterham en jonge kaas. Afijn ... Heb je ook weer iets om naar uit te kijken voor als jullie weer terugkomen. Dikke x