Een dagje relaxen in The Hong Kong Country Club - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu Een dagje relaxen in The Hong Kong Country Club - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu

Een dagje relaxen in The Hong Kong Country Club

02 Juni 2014 | China, Sanqi

Na een lange nacht goed geslapen te hebben drongen er heerlijke geuren onze neuzen binnen. Bing was alweer volop in de weer om eieren en spek te bakken met geroosterd brood.
Het lijkt wel een vijf sterren hotel!! (wat een geluk met zo'n oom en tante!!!!)

Bing had het idee om gezellig naar de HK Country Club te gaan om daar een dagje te relaxen aan het zwembad ipv naar de "Dragon boatraces" waar duizenden Chinzen op af zouden komen.
En weer was dit niet tegen dovemansoren gezegd!
We zijn er met twee taxi's naar toe gegaan. De mannen in de ene en de dames in de andere!
"Wele you want to go?" vroeg de Hong Kong Chinees.
"We want to go to the Hong Kong Country Club, zei Bing"
"The what????"
"Hong Kong Country Club!!!!!!!!"
De taxichauffeur keek héél moeilijk en leek er geen drol van te begrijpen. Waarop Bing het adres in haar mobiel opzocht en de locatie liet zien.
"Aaaaaaaah, the Countly Club"
Ongelooflijk als je de "R" maar niet uitspreekt dan snappen ze het!!!!!!!
Hahahahaha, Lomy and Shiley.
Bing zegt voor de grap weleens: "Solly Lob" en weer lagen we in een deuk!!!

Aangekomen op de Country Club was het dit keer heel druk. (De vorige keer dat ik hier met Henry was, was het december en lag er niemand in het zwembad. Nu zag het er een stuk levendiger uit.
We kregen ligbedden toegewezen met grote zachte badlakens. Er was een jacuzi en een sauna binnen. En mensen zaten gezellig te eten en te drinken.
We lagen al gauw in het water want de zon brandde zo hard dat het in het water het beste uit te houden was.
Lekker om je heen kijken en genieten van het prachtige uitzicht.
Omdat het naast Ocean Park ligt kun je de kabelbaan achter ons in de bergen zien.
Dit is gaaf!!!!! We zijn bevoorrecht. Hier kom je niet zomaar in.
Je moet een bepaald aantal Honkies (HK dollars) betalen om hier sowieso een membership voor te kunnen krijgen en dan moet diegene nog door een soort van ballotagecommissie om überhaupt lid te mogen zijn. Dan betaald de eigenaar van de kaart ook nog een maandelijkse bijdrage!
Ja, je zit hier dus niet zomaar.......
Hier zit de Jetset van HK.
Later op de middag als ik met Romy en Bing in het bubbelbad zit worden we aangesproken door twee meisjes van een jaar of 10 oud. Het ene meisje vraagt of we Nederlands zijn want dat is zij ook. Ze is wel in HK geboren maar heeft Nederlands sprekende ouders én famillie in Holland wonen. Ze spreekt vloeiend engels, nederlands én chinees. Haar vader werkt bij een Franse bank en haar moeder hoeft niks te doen! Natuurlijk!!!!!
Het vriendinnetje is ook in HK geboren. Ze zitten bij elkaar op school haar ouders zijn allebei chirurg en ze vinden het heel leuk hier in HK.
Nee, ze willen niet meer terug naar hun eigen land!!!!
Tja, begrijp ik!!!!!!!!!

Eind van de middag hebben we met z'n vijven nog een grote burger naar binnen gewerkt met een paar grote glazen cola zero! Want wat wordt je hongerig en dorstig van al dat zonnen en zwemmen.
Terwijl we aan het eten waren zag Henry dat er een grote Roofvogel naast het zwembad landde. Romy dacht dat hij misschien wel van Ocean Park zou kunnen zijn. In no time stonden er allemaal mensen om het beest heen maar niemand durfde hem aan te raken en het dier bleef maar op de grond zitten. Misschien is ie gewond of heeft ie pijn. Kinderen renden naar het restaurant om vleesballetjes voor hem te halen. Wellicht had het dier dagen niet gegeten.
Maar na een minuut of twintig kwam er een dame van Ocean Park en ze riep de vogel. Het dier herkende haar meteen en hipte naar haar toe en vloog zo op haar arm. Onder luid gejuich en applaus bleef de dame netjes staan en wilde menigeen met de vogel op de foto.
Wat een sensatie!

De kleedkamers waren super de luxe. Elke douchecabine had z'n eigen shampoo, conditionair en bodywash! De kleedkamer was voorzien van een grote kaptafel met diverse föhnen, bodycrème's, watteschijfjes, deoderant, haarlak en mondwater.
De "rijke" dames die konden zichzelf lekker optutten terwijl de nanny's de kinderen konden helpen met aankleden.
Je kijkt je ogen uit wat een weelde!
Lijkt wel een mini Centre du Lac (Irene!)

Nadat we ons hadden aangekleed zijn we nog even neergestreken in de prachtige tuin met uitzicht op een nog mooiere baai met diverse bootjes in de zee.
Terwijl Romy een groot glas cola zero voor haar neus had staan dronken de heren een "klein" biertje.
Bing en ik hadden een heerlijke koude rosé cava........
Jammer dat dit weer voorbij is zeg! Maar we gaan straks weer naar ons eigen huis. (dát wil zeggen ons china-huis). Maar eerst nog weer die lange rit terug én dáár willen we nog even niet aan denken......
Jullie kunnen inmiddels wel mijn gedachten raden hè?
Kon ik dit alles maar mee naar huis nemen.......... droom,.....zucht.....