Tijd voor vakantie - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu Tijd voor vakantie - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu

Tijd voor vakantie

23 Juli 2014 | China, Sanqi

Vandaag is het zover, we gaan op vakantie en wel naar Thailand. Eerst vliegen we van Shenzhen naar Bangkok en daarna van Bangkok naar Phuket.
Romy en ik hebben best wel een knoop in onze maag na het vliegtuig incident met de MH17.
We hebben veel het nieuws gevolgd en contact met het thuisfront gehad.
Onbegrijpelijk...
De meeste mensen maken tegenwoordig foto's van het vliegtuig waar ze instappen en plaatsen dat nog even op fb, maar om de een of andere reden hebben we daar nu niet zo veel zin meer in.
Eenmaal op Phuket zijn we blij dat we veilig zijn aangekomen en voel ik langzaam het onbestemde gevoel uit mijn buik wegtrekken.

Wat gelijk opvalt is dat de mensen uitermate vriendelijk zijn en dat de mensen heel respectvol bijna eerbiedig gegroet worden.
Met de handen tegen elkaar vlak onder hun neus en een lichte buiging wordt er zachtjes Kaaaaaah gegroet.
Romy doet dit gebaar direct terug waarop Rick en ik in een nerveuze giechelbui schieten.
"Doet Romy dat nou echt terug?" vraagt Rick en kijkt mij een beetje appelig aan.
Ik kijk nog eens ongeloofwaardig naar mijn andere kind en zeg dan tegen Rick; "Dat zie je toch". (Na twee dagen groet ons hele gezin de Thai op deze manier terug).
De mannen zeggen "Krab" en de dames zeggen "Kaaaaah".

Miguel onze vriend uit China is er ook. Hij heeft een auto gehuurd en komt ons bij het vliegveld ophalen.
Omdat hij vaak in Phuket komt, vanwege zijn twee prachtige dochterjes en hun moeder die hier wonen, kent hij de weg op z'n duimpje en beloofd hij ons de mooiste (niet toeristische) stranden van Phuket te laten zien.

We rijden eerst naar het Novotel, alwaar we in principe voor 9 dagen geboekt hebben.
Miguel is hier VIP-gast en kent de general manager nogal goed.
En omdat hij heel erg heeft staan opscheppen over zijn Nederlandse vrienden die in China werken. Had Henry ineens de titel dr. voor zijn naam staan wat ons één en ander aan voordelen opleverde.
Zo werden we oa uitgenodigd voor een speciale VIP borrel met gratis hapjes en drankjes en kregen we ook nog eens extra korting.

Het hotel was groot, heel netjes en lag vlakbij Walking Street bij Patong Beach alwaar het uitgaangs gebied van Phuket is.
's Avonds wemelt het er van de mensen en de ene na de andere bar is open. Er staan meisjes te dansen en ze spreken alle mensen aan om naar binnen te komen voor een "Ping Pong Show" Ehhhhh, nee hoor niet geintresseerd.
Daar in tegen was Rick wel heel erg blij met alle Ladyboys die we tegen kwamen. De een nog mooier dan de ander! Eerlijk is eerlijk sommigen zijn nog mooier dan echte vrouwen! Hahaha

We hebben heerlijk gegeten bij lokale restaurantjes alwaar de Tom Kha Khai één van mijn lievelingssoepen is geworden.
Het restaurantje, genaamd Nr 6 raad ik iedereen van harte aan! Je staat wel minstens 20 minuten buiten in de rij, maar dat is het dubbel en dwars waard!

Na twee dagen nam Miguel ons mee naar een heel ander deel van het eiland alwaar het een stuk rustiger was.
Er was een prachig privé-strand met golven van wel drie meter hoog!
Als je tot je kuiten in het water stond kon je nog bijna verzuipen.
De stroming was ook gevaarlijk sterk! Hier wil je niet met kleine kinderen zitten!
We hebben daar heerlijk liggen zonnen en langs de weg kon je voor nog geen 80 eurocent een koele kokosnoot en vers fruit halen. Ook stond er een Thai heerlijke kip te bakken op een bbq.

Op het strand wees Miguel naar rechts en daar boven op een berg stond het Pullman Hotel.
"Straks als jullie echt honger krijgen dan eten we daar even een kleine snack", zei hij. Het is een prachtig Hotel waar hij vorige maand de 4e verjaardag van zijn dochter Juliet had gevierd. Dit moeten jullie ook gezien hebben.

Rond een uur of vier zijn we richting het Pullman gereden en wat we daar zagen was prachtig! Het hotel was helemaal Zen! Overal rook het naar Spa en het was sprookjesachtig mooi!

Omdat Miguel zag dat we het zo mooi vonden heeft hij alles op alles gezet om de GM van het Novotel zo gek te krijgen om ons geld terug te geven voor de resterende nachten van het Novotel zodat wij twee dagen later in het Pullman konden inchecken.

Wat een uitzicht en wat een prachtig Hotel. We krijgen een dubbele upgrade van hotelkamer en worden als de koninklijke familie ontvangen.

Hier rusten we de rest van onze vakantie uit. We zwemmen, lezen, slapen en eten. Na deze 2 heerlijke verwen dagen is het helaas weer terug te keren naar China.

Nog één maand te gaan en dan weer naar huis!

• 12 Augustus 2014 - 11:03

José:

Eindelijk kon ik het verhaal lezen, er was onderhoud aan de website dus we konden er niet op, maar wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad en wat een super vriend is die Miguel toch geworden hé, dat maakt alles een stuk leuker zo, ja toch, nou luitjes geniet nog lekker en blij dat jullie over een week of 3 weer in Holland zijn, al moet ik zeggen, ga wel je blogs missen hoor Shar!! hihi...X