Het is vrijdag - Reisverslag uit Yangtianli, China van demommies - WaarBenJij.nu Het is vrijdag - Reisverslag uit Yangtianli, China van demommies - WaarBenJij.nu

Het is vrijdag

23 Mei 2014 | China, Yangtianli

Het is vrijdag en vandaag zijn er echt alweer drie weken voorbij!
Niet normaal zo snel als de tijd gaat!!!
De week is alweer bijna om Henry hoeft op zaterdag alleen de ochtend te werken en dan is het weekend... Ik ben al eerder in China geweest en heb toen de fabriek al eens bezocht. Maar Romy heeft het nog niet gezien en dat wordt nu wel eens tijd dus hebben we afgesproken dat we morgenochtend met Henry mee gaan ipv lui tot 10.00 uur in bed te liggen.
Maar het is nog vrijdag en vanavond moet er weer gegeten worden.
Henry stuurt een "we chat" dit is de Chinese Whats app. Waarin hij vraagt of we zin hebben in Mexicaans want er schijnt een leuke tent "El Caliente" in Dongguan te zitten.
Dit was niet tegen dovenmansoren gezegd en dus stapten we om een uur of zeven in de taxi die ons voor 1 euro naar de Mexicaan bracht. Het is een leuke sfeervolle tent en alles is open. Je kunt er doorheen kijken. Aan de voorkant zit een bar en binnen is het verbouwd als een industriële tent. Op de muur zijn cowboys geschilderd door een getalenteerde vriend van de eigenaresse een vlotte Amerikaanse dame met de naam "Candle".
We bestelde heerlijke nacho's met guacamole en zure room en een tomatensalsa, echt heerlijk en natuurlijk een "Margarita Lime" met zo'n lekker zout randje.
De burrito's smaakte ook heel goed net als de churro's het toetje (Shit zo val ik dus noooooit af hè)
Nadat we klaar waren met eten vroeg Candle ons waar we vandaan kwamen. "Aha, I know some dutch people, if I see them I will tell them you're here"!
En nog geen vijf minuten later!!!!!
"Hay, there, Dutch guys overhere"!!!!!!
Eerst kwam er een lange jongen op ons af gelopen gevolgd door zijn vriendin. Sander is een echte Hollandse gozer en z'n vriendin een knappe braziliaanse schone!
Hij kwam met lange passen op ons afgelopen en zei; "Hé daar, Hollanders?".......
We stelde ons voor en Sander en zijn vriendin namen plaats aan onze tafel; "wat drinken jullie???? Margarita Lime?"
Ehhhhhh ja, lekker..........

Sander blijkt in de schoenenindustrie te werken en woont al zeven jaar in China. Hij heeft het hier best naar zijn zin.
Hij verteld het eea over zijn werk en hoeveel schoenen ze jaarlijks importeren voor bekende ketens waaronder Zalando.
Zijn vriendin reist de hele wereld over als voetmodel en komt regelmatig in Amerika en Brazillie.
Ze staat niet alleen in de folders maar test de schoenen ook uit en laat dan weten wat er nog aan veranderd moet worden.
Ze heeft honderden schoenen in haar kast staan volgens Sander. Helaas heeft ze net één maatje groter dan ik :-/

Sander z'n directeur sluit zich ook bij ons aan. Het wordt een leuke avond te meer nadat Mary de vriendin van Sander ons verteld dat hij deze dag ook jarig is en 29 is geworden.....
Daar moet op gedronken worden hi, ha, ho........
Ho...., ho....., ho......
Ehhhh Hen; "jij moest toch morgenochtend nog werken????? En zouden Romy en ik nou met jou meegaan naar de fabriek?????"
Yep.....
Shit...... het is alweer half drie 's nachts, snel nog telefoonnummers uitgewisseld naar huis en naar bed.
Als we thuiskomen zie ik dat mijn moeder ruim 4 uur geleden heeft geprobeerd te skypen.
Ik stuur haar snel een berichtje; "Sorry mam, het is een beetje laat geworden, het gaat goed, Skyp je morgen..... Dikke kus!"

• 28 Mei 2014 - 10:05

José :

Lieve schatten daar, wat een leuke verhalen steeds, ik volg jullie helemaal en Shir gewoon genieten. dat lijnen hoort niet in china hoor! Have fun en be carefull! Love you, enne hoe gaat het met de suikers daar?? Beetje onder controle te houden hoop ik? X

• 28 Mei 2014 - 20:54

Sandra:

dit is zo te gek wat jullie meemaken.
    plak er nog maar 2 maandjes aan zou ik zeggen
    koken kan je thuis wel

geniet ervan dikke kus weer aan allemaal

liefs san

• 05 Juni 2014 - 22:51

Parvane:

Klinkt heel gezellig allemaal.kun jij ook geen voetmodel worden hihihi. Kun je gewoon lekker blijven eten en de hele wereld over reizen. Lijkt mij een geweldig beroep. Helaas heb ik geen mooie voeten hihihi.