Met de Ferry - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu Met de Ferry - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu

Met de Ferry

01 Juni 2014 | China, Sanqi

Zondag zijn we toch weer vroeg wakker. We hebben alledrie spierpijn van het wandelen door Ocean Park.
Henry wil Romy graag wat van Hong Kong laten zien en dus besluiten we met de Ferry van Hong Kong Island naar Kowloon (Het vaste land) te varen.

Deze oversteek duurt nog geen 10 minuten en kost slechts 0,35 eurocent. Het uitzicht is indrukwekkend je kunt een deel van de skyline van Hong Kong zien. Romy kijkt ook haar ogen uit!
Wij genieten ook van het prachtige uitzicht!

Eenmaal weer aan land stappen we af en er liggen grote cruiseschepen in de haven te wachten.
Tjemig dat moesten we ook nog maar eens doen!
We schieten snel een foto en lopen door. Het is onbeschrijfelijk wat voor een winkels en gebouwen je hier ziet! Winkels van Louis Vuitton, Gucci, Prada, Chanel, Mui mui, Marco Polo noem maar op. Alle grote merken van de hele wereld zie je hier. Het zijn ook geen kleine winkeltjes!!!!! Nee, ze zijn mega groot en het ergste is dat er buiten afzetlinten worden gebruikt zodat je buiten in de rij moet wachten om naar binnen te mogen.
Af en toe zie je een portier de deur open houden en dan komt er weer zo'n Chinese dame met een paar mooie tasjes naar buiten.
Ze wordt dan opgehaald door haar chauffeur in een dikke Rolls Royce of een Mercedes Benz.
Porches en dikke Audi's vliegen hier ook om je oren. We kijken onze ogen uit.
Henry ziet alleen maar geld rijden!
Zo daar gaat weer twee ton!!!!
Echt Bizar! En zoveel ook!!!

Na een aantal uur te hebben rondgelopen en zelfs nog een Adidas zwemshort voor Henry gescoord te hebben. Zijn we weer terug gevaren naar Hong Kong Island.
Rob en Bing zaten al in een cafeetje te wachten op ons en we hebben daar nog een lekker koel drankje genomen.
Bing at ook oesters maar dat is niet "our cup of tea".
Na een uurtje zijn we op ons gemak teruggelopen naar Robinson Road en heeft Bing een heerlijke spaghetti klaar gemaakt met vers fruit als toetje!
Weer een héérlijke dag in Hong Kong!

• 11 Juli 2014 - 22:44

Parvane:

Adidad zwemboek .... kon je geen luis vuton zwembroek kopen hahahaha