Dag lieve familie! Dag lieve papa! - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu Dag lieve familie! Dag lieve papa! - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu

Dag lieve familie! Dag lieve papa!

Blijf op de hoogte en volg

28 Juni 2014 | China, Sanqi

Nadat de familie was gearriveerd hebben we veel geshopt. Volgens mij hebben mijn tantes heel Dongguan leeg gekocht! Iedere dag kwamen er nieuwe spullen bij. Uiteten wilde ze liever niet te veel, want ze konden zelf ook heel goed koken en dat was ook precies wat ze mij beloofd hadden.
In eerste instantie werd mij door de expats hier verteld vooral niks van de markt en lokale Chinese tentjes te kopen maar dat vond mijn Iraanse familie dus echt onzin en dus kwam de vis, kip, vlees en groente ruimschoots van de markt.
Zelf kookte ik (als ik kookte :0) met water uit de watercooler maar ook dat werd door de familie van mij genegeerd. Gewoon het rijst lekker met water uit de kraan, want als je het kookt, zijn alle bacteriën dood. Dat het rijst zich lekker volzuigt met het vieze water, dat ruikt en smaakt naar een zwembad, vonden ze niet erg, want met alle heerlijke Iraanse kruiden proefde je daar inderdaad helemaal niks meer van.
Zelfs onze vriend Miguel die bij onze aankomst zweerde nooit iets van de lokale markt te eten, at met smaak de kip op en zei dat hij nog nooit zulke heerlijke kip had geproefd!
Met veel gemengde gevoelens hebben we zalig gegeten. Enerzijds omdat het heel veel herinneringen terugbracht (omdat het naar mijn vaders eten smaakte) en anderzijds door het eigenwijze gedrag om bijvoorbeeld ook gewoon de sla met het water te wassen, waardoor Romy de nacht al kotsend en aan de diaree door heeft moeten brengen.
Wilde ik graag mijn vader terug?
Nou we hebben hem dus twee weken lang, een soort van, in drievoud in huis gehad!!!!!!
Want dit soort capriolen had mijn vader ook uitgehaald.
Zijn zussen, en zelfs mijn oom, leken ook echt in hun doen en laten op hem. De ene déjavu na de andere kwam aan mij voorbij.
Soms was het ook erg emotioneel en zelfs ook onbegrijpelijk, want mijn vader en zijn zussen zagen elkaar echt niet zo heel vaak maar de gelijkenis, de maniertjes en de gezichtsuitdrukkingen leken zo sprekend op die van mijn vader, dat het me soms rechtstreeks in mijn hart trof.
Khosro heeft nog twee keer heerlijke kip kebab op de bbq gemaakt. We hebben gelukkig geen klachten gehad maar ik weet zeker dat de halve flat hier uitgerookt was :-)
Het zijn bijzondere weken geweest en ik kijk er met veel plezier op terug. Misschien dat we volgend jaar nog een keertje terug kunnen naar Iran voor een korte vakantie, maar eerst dit avontuur nog afsluiten!

  • 08 Juli 2014 - 12:16

    José:

    Shar wat heb je het weer heerlijk verwoord! Toppie, ik vind dat als je terug bent in Nederland je maar aan een boek moet gaan beginnen, al schrijfster kan jij ook echt je centjes gaan verdienen hoor! haha, liefs van ons, kijk uit naar je volgende verslag X

  • 11 Juli 2014 - 23:10

    Parvane:

    ohwwww zo leuk om te lezen. Ik hoop dat ik ze ook allemaal nog een keer kan zien, gewoon om papa weer van dichtbij te kunnen voelen. Fijn dat jij het nog een keer heb mogen meemaken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sanqi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Tijd voor vakantie

18 Juli 2014

Uiteten met WSI

13 Juli 2014

Lekker ontbijtje

10 Juli 2014

Wat gaat de tijd snel voorbij

05 Juli 2014

Familie compleet

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 8309

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: