Bezoek uit onverwachte hoek - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu Bezoek uit onverwachte hoek - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu

Bezoek uit onverwachte hoek

Blijf op de hoogte en volg

15 Juni 2014 | China, Sanqi

Omdat we hier vier maanden zouden zijn hebben wij aan onze Nederlandse familie, vrienden en zelfs collega's gevraagd of ze zin hebben om bij ons langs te komen.
Helaas had niemand hier echt oren naar, maar natuurlijk ligt China ook niet om de hoek.
Máár wáár ik echter niet op gerekend had was toen mijn lieve Iraanse familie op de hoogte was van ons verblijf in China zij zeker wél langs wilde komen!
En dan bedoel ik maar liefst twee tantes en een oom!
Sinds het overlijden van mijn vader hebben we mede door facebook en Skype regelmatig contact.
Het is familie en dat voel je! Ze zijn lief, geïnteresseerd en uitermate vrolijk!
Het is de Iraanse mentaliteit.
En vandaag op vaderdag zijn ze aangekomen. Het voelt als een klein kadootje van mijn vader naar mij!
Miguel onze vriend kwam vandaag na twee weken Portugal op dezelfde luchthaven aan als mijn familie en stelde voor om op hun te wachten en ze mee te nemen naar Dongguan.
Dat kwam heel goed uit en zo gezegd zo gedaan. Miguel landde eerst en heeft netjes gewacht op mijn familie. Ik had zowel Miguel als mijn familie een foto van elkaar gestuurd zodat ze elkaar zouden herkennen op de luchthaven.
Want ze hebben elkaar nooit eerder ontmoet.
Mijn tantes hebben dezelfde humor als mijn vader en stonden vanavond voor de deur aan te bellen.
"Ni hao" zei ik toen ik de deur open deed en mijn tantes vrolijk Mi Auw, Mi Auw antwoordde, wist ik, dit worden twee hele gezellige warme weken.
Ze hadden allemaal lekkere pistache nootjes en saffraan bij zich en Perziche kruiden.... Wat een verwennerij, vorige week hebben we nog Perzisch gegeten bij onze nieuwe vrienden en nu wordt er in mijn eigen Chinese appartement Perzisch gekookt!
Het klinkt een beetje gek, misschien zelfs sentimenteel maar het voelt alsof ze vandaag op vaderdag mijn vader een klein beetje hebben meegenomen.
Mijn hart wordt warm van geluk en liefde, wat ben ik blij met mijn tantes en oom hier in China.
Dit had ik nooit durven dromen!!!!!!

  • 17 Juni 2014 - 16:13

    Diane:

    Hoi Shir,
    Ik geniet echt van al die smakelijke verhalen van jou!! Ik begrijp wel dat je het erg naar je zin hebt daar. Misschien wil je helemaal niet meer terug naar ons kikker landje.
    Groetjes vanje collega Diane Rogl

  • 18 Juni 2014 - 20:54

    Claudia:

    Hi goed te horen. Visite uit Iran. Ja vindt China wel gaaf maar erg ver :-( Hopelijk gaat de tijd ook weer snel en zien we je weer. De blacklist is er al ff niet. Dus dat mis je niet :-) van sommige ouders krijg je de groetjes en vroegen hoe t met je was. Dikke x van hier !

  • 19 Juni 2014 - 23:38

    Diane:

    leuk leuk leuk! Het klinkt allemaal supergaaf! Ben zeer benieuwd of jullie er niet stiekem een jaartje aan vast plakken ;-)
    Geniet ervan! groetjes, Diane T

  • 11 Juli 2014 - 22:59

    Parvane:

    ahhhh wat een mooi Vaderdag cadeau ... stiekem een beetje jaloers en tegelijk ook heel blij voor jou dat je dit mag ervaren. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sanqi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Tijd voor vakantie

18 Juli 2014

Uiteten met WSI

13 Juli 2014

Lekker ontbijtje

10 Juli 2014

Wat gaat de tijd snel voorbij

05 Juli 2014

Familie compleet

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 8262

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: