Ach, het was toch al niet mijn geluksdag! - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu Ach, het was toch al niet mijn geluksdag! - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu

Ach, het was toch al niet mijn geluksdag!

Blijf op de hoogte en volg

09 Juni 2014 | China, Sanqi

Nadat ik mijn kersen teleurstelling had verwerkt hebben we nog gezellig andere boodschappen in huis gehaald en had ik voor de avond een heerlijke spaghetti gekookt. Ik ben niet echt een keukenprinses maar deze was toch echt goed gelukt!
Henry en Romy blij en ik natuurlijk ook!
s' Avonds lekker languit op de bank, ja, ja, we zijn er alweer ruim vijf weken en beginnen ons toch echt thuis te voelen!
Henry was moe na zo'n lange dag werken en ging iets eerder naar bed dan ik.
Romy en ik volgde een klein half uurtje later.
Ik stond lekker in de badkamer op mn gemakje mijn tanden te poetsen en nog eens naar mijzelf in de spiegel te kijken. Ondanks de vele regen hier in China begin ik toch een kleurtje te krijgen en zie echt de bandjes van mijn hemdje op mijn schouders staan!
Terwijl ik dit allemaal zo aan het bedenken buig ik naar voren en spuug ik op mn gemak de tandpastazooi in de wasbak. In een reflex van een seconde zie ik een enorm groot beest dekking zoeken onder het dekseltje van het afvoerputje.
Mijn nekhaar vliegt omhoog, kippenvel stijgt tot ongekend op mijn arm, angstzweet breekt mij uit en voor ik het weet sta ik in de slaapkamer een horlepiep te dansen van heb ik jou daar!
Henry die bijna in slaap was gesukkeld zat rechtop in zijn bed en Romy stond ook gelijk in de slaapkamer te kijken!
Wat is hier aan de hand???
Wat bezielt jou ineens???
Wat doe je raar!!!!!!
Een, een, een groot beest, daar in de badkamer...........
Henry de schat ging nog op zoek maar onze vriend was 'm mooi gepeerd!
Tja wie schrok nou van wie en wat voor soort beest was het eigenlijk????

Lang leve het internet!!!!!!
Het is een kakkerlak!! Gatver écht dat ding was huge!!!!! zeker drie centimeter en hij loopt in mijn badkamer die weer grenst aan mijn slaapkamer!
Nah, ik heb geen oog dicht gedaan vannacht en stiekum, hééééél stiekum wenste ik dat ik alweer thuis was!
In al die weken dat we in China zijn heb ik het nog niet zo warm en koud tegelijk gehad! Wat een afschuwelijk beest én hoeveel én hoevaak kom je die hier tegen?????
We wonen acht hoog!!! Weet je wel hoe ver dat lopen is voor zo'n dier????
Allemaal vragen in mijn hoofd terwijl Henry al lang en breed weer lag te snurken, tja hij moet gewoon werken morgen maar toch..........

Je wordt na een huisvredebreuk als deze behoorlijk paranoia! Althans ik dus wel. Telkens als ik in de badkamer kom of een keukenkastje opentrek verwacht ik elk moment dat er een aantal kakkerlakken tevoorschijn springen.
Gelukkig is dit niet het geval maar na drie dagen komen we de engerd weer in de badkamer tegen.
Dit keer was Henry hem met zn Birkenstock te lijf gegaan en heeft mijn held de indringer gedood!
De andere dag toen Romy en ik bij Diane en Stefanie op de koffie gingen en ons verhaal uit de doeken deden zeiden ze dat dit toch echt heel normaal was voor China. Och je raakt er aan gewend! Muizen en ratten zijn enger en die heb je hier ook!
Volgens Diana kom je gemiddeld één keer per week een kakkerlak tegen en die ga je dan als het je mentaal lukt gewoon te lijf!
Ik heb 's middags in de supermarkt een spuitbus insektenverdelger gehaald in de hoop dat dit ook voldoende werk zou leveren voor de komende DRIE maanden want zolang moeten we onze tijd nog zien door te komen!!!!
Zucht........, steun..........., kreun......

  • 15 Juni 2014 - 22:29

    José:

    Blij dat ik daar niet hoef te wonen! hahahaha...

  • 11 Juli 2014 - 22:56

    Parvane:

    iiiiiieeeewwww ..... voel met je mee. Ik zou ook niet meer durven slapen, voordat ik zeker weet dat het beest dood is. Succes de komende drie maanden ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sanqi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Tijd voor vakantie

18 Juli 2014

Uiteten met WSI

13 Juli 2014

Lekker ontbijtje

10 Juli 2014

Wat gaat de tijd snel voorbij

05 Juli 2014

Familie compleet

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 8277

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: