Met zn tweetjes! - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu Met zn tweetjes! - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu

Met zn tweetjes!

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2014 | China, Sanqi

Henry werd vanmorgen om acht uur door de chauffeur opgehaald om naar de fabriek van WSI te komen. Romy en ik waren gesloopt!!!!
Niet door de jetlag!!! Welnee.........
Romy is de hele nacht aan het spoken geweest. Het begon met praten in haar slaap en ik zat gelijk rechtop in mijn bed. (ach ook al is ze zestien, een moederinstinct blijft altijd werken).
Ik vroeg haar wat ze aan het doen was. Ze keek dwars door mij heen en antwoordde dat haar broer zei dat ze naar beneden moest komen om scooter te rijden. Ik schrok me de Jan tandjes...... En keek benauwd naar het raam wat weleens waar dicht geplakt zat maar voor mijn gevoel niet stevig genoeg.
Plotseling was ik klaarwakker het was 2.00 uur 's nachts in China maar voor ons voelde het nog als 20.00 uur 's avonds hollandse tijd. Met mijn e-reader ben ik naast haar gekropen om eerst een paar uur te lezen en daarna met een half oog dicht de rest van de nacht (wat er nog van over was) te gaan slapen.........

Na een lekkere douche en een gebakken eitje zijn we op pad gegaan.
Wat zullen we vanavond eens gaan eten? Nou dat zullen we eens zien!!! Effe kijken wat ze in de Carrefour verkopen. We hadden al een heleboel zooi gezien maar nu maar eens de groente, fruit en het vlees van dichtbij bekijken.
Om bij de Carrefour te komen doe je dat met gevaar voor eigen leven!!!!
Mega kruispunten en iedereen toetert. Of je nou in de auto zit of op de fiets of brommer met een soort aanhanger zit, ze rijden allemaal kriskras door elkaar en als het meezit dan stoppen ze toch nog voor het stoplicht.

We hebben het gered!!! Ja hoor zonder kleerscheuren het kruispunt overgestoken en nu het megawinkelcentrum in alwaar de Carrefour zich bevindt.
Hier en daar wordt er lacherig naar ons gekeken. Zeker naar Romy!! Ja zo'n lange meid zijn ze hier niet gewend. De chinese mensen zijn klein en heel tenger maar dat begrijp je wel als je eenmaal die Carrefour binnenstapt.

Aangekomen op de vleesafdeling zagen we van alles maar vooral roken we ook van alles!
Het is een beetje oneerbiedig om te zeggen maar de dierenafdeling van de Intratuin ruikt ongeveer hetzelfde.
Getver we hebben net onze ogen open en nu komt de geur van gerookte varkensoren en pens je tegemoet. Er liggen overal bakken met kippenpoten (maar dan alleen de tenen) Er ligt zelfs zwarte kip....... In het midden staat een aquarium met grote levende vissen en een schepnet. Romy ontdekt zelfs een bak met levende schildpadden en als we naar beneden kijken zien we een bak vol met ook levende padden.
We krijgen allebei braakneigingen en we besluiten om hier geen vlees te kopen.
We houden het bij groenten en fruit. Romy kijkt teleurgesteld en we rekenen onze producten af.
Pffffffffff.............. Wat een ervaring.........
Zullen we de komende maanden vegetarisch worden stel ik voor.......

We lopen naar buiten met een knoop in onze maag. Gaan we hier de komende maanden boodschappen doen?
We lopen een stukje door en dan vinden we iets wat we kennen..............
Ha, Mac Donalds op de hoek...... misschien kunnen we dan toch vlees eten.
Romy neemt een big Mac menu en ik een Mac Chicken het smaakt hetzelfde als bij ons in nederland maar nu toch effe anders.....

Henry vindt avondeten zonder vlees maar niks en stelt voor om 's avonds bij One for the Road te gaan eten. Het is een engelse pub waar Romy voor de 2e keer vandaag een burger eet en Henry en ik Mexicaanse wraps.
De heenweg hebben we gelopen. Lekker door de warme regen maar terug nemen we toch maar een taxi, de rit kost ons 1 euro.
Met een volle maag gaan we naar bed.


  • 09 Mei 2014 - 19:35

    José En André:

    Leuk om alles te lezen Shirley, hou dat vol, ik heb de snelkoppeling op mijn bureaublad gezet,
    Groetjes uit een zeiknat Nederland, hihi

  • 10 Mei 2014 - 12:42

    Magda:

    Varkensoren,pens en zwarte kip....even aanpassen Shahr ;)
    Hier in Rijswijk koude regen en de verwarming die net is aangegaan.
    Leuk om je Chinese avonturen te volgen.
    Groetjes X

  • 10 Mei 2014 - 14:00

    Inaar:

    Hallo grote meiden! Eindelijk tijd (en de goede link ;-) om jullie verhalen te lezen. Wat leuk om te volgen. Je schrijft bijna net zo beeldend als je praat :-) Als ik het zo zie is het dus óf vegetariër worden óf je moet een hele flinke meid zijn en even doorbijten, haha. Mijn broertje hield vroeger niet van vis, of alles dat uit de zee kwam. Na zijn China-experience met gebakken sprinkhanen en vogelspinnen, at hij bijna alles. Zelf zou ik er ook moeite mee hebben, maar ik ben benieuwd!
    Hier is het koud en nat zoals je hoort, buien en 11 graden! Wij zitten hier lekker met een bakje chips op de bank, voor de buis. Ook gezellig. Liefs uit Utrecht! X

  • 10 Mei 2014 - 21:09

    Willemien:

    Wat een verhaal shirly ik hoop dat jullie gauw wennen ik zou ook geen dieren eten wie weet wat je op je bord krijgt . Dus veel groente en fruit ik hoop dat jullie veel kunnen zien daar en genieten ik geniet met jullie mee in het regenachtige delft veel liefs tot horens xxx willemien

  • 14 Mei 2014 - 23:34

    Parvane:

    getsie levende padden, kippennagels ieuwww. Nou dat wordt makkelijk afvallen in China .. maar dan wel ff de Mac vermijden he zus hihihi. Ben je weg uit ons kikkerland .... kom je in China tussen de levende padden terecht.
    Heel leuk jullie verhalen te lezen en ik ben supertrots op jullie dat jullie deze ervaring opdoen. Het wordt vast en zeker een geweldig tijd met mooie avonturen.
    dikke kus van ons vieren uit ons kikkerlandje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sanqi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Tijd voor vakantie

18 Juli 2014

Uiteten met WSI

13 Juli 2014

Lekker ontbijtje

10 Juli 2014

Wat gaat de tijd snel voorbij

05 Juli 2014

Familie compleet

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 8274

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: