Een Illusie armer en een ervaring rijker - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu Een Illusie armer en een ervaring rijker - Reisverslag uit Sanqi, China van demommies - WaarBenJij.nu

Een Illusie armer en een ervaring rijker

Blijf op de hoogte en volg

07 Juni 2014 | China, Sanqi

Omdat we op visite zouden gaan bij onze nieuwe vrienden had ik bloemen gekocht, maar omdat ik dus bloemen had gekocht was ik door mijn Chinese geld heen. Het pin apparaat was niet in de buurt tot mijn spijt, want ik zag op de markt dat ze heerlijke "grote kersen" hadden.
Van zulke "grote kersen" ging deze dame enorm watertanden maar met de mooie bos bloemen toog ik af naar huis. Ik beloofde mijzelf dat ik morgen terug zou komen om die "lekkere grote kersen" dan alsnog te kopen.
Helaas had Henry andere plannen. Na het ontbijt had hij zin om bij Starbucks koffie te drinken en daarna stelde hij voor om naar de Southmall te gaan. Dit is een shoppingcenter alwaar verschillende achtbanen schenen te zijn!
Dat moesten we met eigen ogen zien en dus gingen we niet naar de markt.
De Southmall was een enorm groot winkelcentrum met heleboel verschillende winkels. En je kon inderdaad via een enorme binnenplaats het volgende overdekte centrum in alwaar een soort mini Walibi was. We keken onze ogen uit! Niet normaal!
Er waren verschillende achtbanen, winkeltjes met snoep, botsauto's, draaimolens voor klein en groot maar ook speelautomaten. En van die simulatie auto's, -motors, -vliegtuig, -paarden.
Echt zoveel en zo druk ook. Het kostte allemaal geen drol voor 20 eurocent kon je al ergens in!
Er was ook een soort electronische twister en er stond een jongen van een jaar of 19 helemaal uit zn dak te gaan met allerlei soorten dansjes omdat hij moest doen wat het apparaat zei.
We vielen van de ene in de andere verbazing. Wat een mafketels joh! Allemaal volwassen mensen die eigenlijk kinderspelletjes aan het doen waren.
Uiteindelijk hadden we genoeg gezien, Romy heeft ook nog even voor haar brommer praktijk kunnen oefenen op zo'n simulatieding! Hierna het ebben we ons af laten zetten bij onze favoriete Mexicaan.

Helaas had ik door deze drukke dag nog steeds niet mijn enorme zin in die "grote kersen" kunnen bevredigen maar niet getreurd morgen is er weer een dag!

Maandagochtend maakte ik Romy vroeg wakker om samen met mij gezellig naar de markt te gaan.
Opgetogen en met volle zin wandelde we naar het plaatselijke marktje om mijn oh, zo begeerde kersen te gaan kopen!
Eenmaal aangekomen liep ik met grote passen op mijn kersen af om ze gretig op te kunnen pakken! Die Chinese koopman keek mij al een beetje vreemd aan maar ik keek denk nog vreemder toen ik de kersen tussen mijn vingers omhoog hield!
Wat is dat!!!!?????? Deze zijn héééél erg licht????? Romy keek mij ook al heel appelig aan toen ik met fijngeknepen oogjes naar die vent siste: "These are plastic!!!!!"
De man knikte trots alsof het de normaalste zaak van de wereld was maar ik ging door. Hé kijk es naar die druiven Romy, verdomd die zijn ook plastic en de appels óók!
Há, vandaar dat al dat fruit er zo goed uitziet!
De marktkoopman liet mij echter nog wel echte kersen zien, die had hij dan wel in een doosje achter zijn fruitkraam wat niet in de zon stond. Maar die zagen er lang zo lekker niet uit en waren ook nog eens enorm duur! Bijna een euro per stuk! Nou daar ging mijn lekkere trek in die enorme "grote kersen" Laat maar we nemen weer een lekker stukje meloen ;-)

  • 15 Juni 2014 - 18:15

    José:

    Hahaha wat een verhaal weer zeg, heerlijk!! Jouw schrijven fleurt mij steeds helemaal op Shirley, haha, geniet en enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sanqi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Tijd voor vakantie

18 Juli 2014

Uiteten met WSI

13 Juli 2014

Lekker ontbijtje

10 Juli 2014

Wat gaat de tijd snel voorbij

05 Juli 2014

Familie compleet

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 8273

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: